Chcesz żyć dłużej? Jedz orzechy

Chcesz żyć dłużej? Jedz orzechy

Chyba każdy z nas słyszał chociaż raz w życiu o zdrowych właściwościach orzechów. Dzięki dużej zawartości magnezu mają wpływ na poprawę naszej koncentracji i przyswajania wiedzy.

Mają też wiele innych właściwości ? spożywanie orzechów w dużych ilościach zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca, czy cukrzycy. Jednak to nadal nie wszystko – badania kliniczne wykazały, że orzechy pomagają również obniżyć poziom cholesterolu, stabilizują ciśnienie tętnicze oraz poziom cukru we krwi.

 

Czy dzięki tym właściwościom możemy żyć dłużej?

Naukowcy z Harvardu podjęli próbę odpowiedzi na to pytanie badając związek między spożywaniem orzechów, a śmiertelnością u ponad 100 tysięcy osób przez wiele lat. Doszli oni w ten sposób do ciekawych wniosków. Badani, którzy jedli orzechy żyli znacznie dłużej, a także rzadziej chorowali na raka, choroby serca i choroby układu oddechowego, nawet po uwzględnieniu innych czynników, związanych ze stylem życia takich jak wiek, waga, ilość czasu spędzanego na ćwiczenia, palenie, picie alkoholu oraz spożywanie innych produktów.

Inne badania nad orzechami dowodzą, że częste ich spożywanie przyczynia się do zmniejszenia masy ciała i redukuje ryzyko nadwagi, pomimo faktu, iż zawierają one dużo tłuszczy. Wydaje się więc, że włączanie orzechów do diety (około 1-2 małe garści na dzień) zapewnieni wiele korzyści dla zdrowia, bez ryzyka zwiększenia masy ciała.

 

Ile więc należy jeść orzechów? Niewiele.

Zaledwie kilka porcji w tygodniu może wpłynąć na długość naszego życia oraz zmniejszyć ryzyko wystąpienia chorób przewlekłych. Nie możemy jednak ich odstawiać, gdyż według badania PREDIMED (Prevención con Dieta Mediterranea) osoby, które po długim czasie przestały spożywać orzechy w przeciągu pięciu lat straciły również ich zdrowotne właściwości, w tym długowieczność.