Proste nawyki, które poprawią Twoją figurę

Proste nawyki żywieniowe

Jeśli męczysz się na siłowni i stosujesz przeróżne diety, a efektów wciąż brak to musi znaczyć, ze robisz coś źle. Warto spróbować wprowadzić do swojego życia kilka prostych, codziennych nawyków, a Twoja sylwetka powinna wyglądać coraz lepiej.

 
Jedz wcześniej kolację

Naukowcy z Uniwersytetu Northwestern uważnie przyjrzeli się nawykom 52 dorosłych osób. Okazało się, że ci, którzy regularnie jedli ostatni posiłek po godzinie 20, spożywali najwięcej kalorii a ich organizm odkładał więcej tkanki tłuszczowej. Prosta zasada: ostatni posiłek zjedz co najmniej 3 godziny przed snem. Potem, w czasie snu, nasz organizm jest lepiej przygotowany, aby spalić zjedzone kalorie.

 
Jedz monotonnie

Naukowcy z uniwersytetu Buffalo odkryli, że osoby, które codziennie jadły makaron z serem przyswajali znacznie mniej kalorii niż ci, którzy jedli ten sam posiłek tylko raz w tygodniu. Jaki jest tego powód? Zmiana żywności sprawia, że jemy więcej. Dlatego jedząc cały czas to samo szybciej odczuwamy sytość. Nie oznacza to, oczywiście, że do końca życia mamy jeść tylko jeden posiłek! Jednak im więcej rutyny w diecie tym lepiej.

 

Jedz śniadania

Badanie opublikowanie w ?American Journal of Epidemiology? wykazało, że rezygnowanie ze śniadania aż 4,5 razu bardziej naraża nas na otyłość. Nie bez powodu śniadanie nazywane jest najważniejszym posiłkiem dnia ? to ono ?odpala? nasz metabolizm i zapobiega przejadaniu się przez resztę dnia.

 

Jedz na ostro

Już w 1999 roku w ?British Journal of Nutrition? opublikowano badanie, które wykazało, że jedzenie pikantnych potraw wspomaga utratę wagi. Uczestnicy badania, którzy przed posiłkiem jedli pikantne przekąski spożywali znacznie mniejsze główne danie niż ci, którzy wybrali łagodniejsze odpowiedniki. Dzieje się tak dzięki kapsaicynie, związkowi zawartemu min. w papryczce chili i czerwonym pieprzu, który hamuje apetyt. Wykazano również, że kapsaicyna przyspiesza metabolizm i pomaga zwalczać stany zapalne.