Dlaczego warto biegać?

Dlaczego warto biegać?

Każdy z nas doskonale wie, że bieganie przynosi olbrzymie korzyści zdrowotne. Pytanie tylko czy mamy odpowiednio dużo motywacji, aby zacząć regularnie biegać? Może tych kilka punktów poniżej pomoże nam w końcu włożyć strój sportowy i ruszyć się z domu…

 

Bieganie zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca

Według najnowszych badań opublikowanych w czasopiśmie ?Journal of the American College of Cardiology?, bieganie może obniżyć ryzyko zgonu z powodu chorób układu krążenia aż o 45 procent! Janet Hamilton, fizjolog sportowy w Running Strong w Atlancie twierdzi, iż bieganie poprawia ciśnienie krwi, podnosi poziom dobrego cholesterolu HDL i reguluje poziom cukru we krwi.

 

Bieganie wzmacnia stawy

Wiele osób twierdzi, że częste bieganie niszczy stawy – nic bardziej błędnego! ?Inteligentne bieganie?, czyli uprawiane stopniowo z odpowiednią rozgrzewką oraz w specjalnym obuwiu sprawi, że Twoje stawy staną się mocniejsze. Bieganie sprawia, że większa ilość krwi jest odpompowywana do stawów, są zatem lepiej dotlenione i pozbawione toksyn. Hamilton dodaje również, że bieganie wzmacnia także więzadła wokół stawów, zapobiegając bólom w tej okolicy.

 

Bieganie wzmacnia kości

Bieganie pobudza wzrost kości i podnosi ich gęstość mineralną. Co więcej, pewne badanie wykazało, że kobiety między 25, a 50 rokiem życia, które wykonywały co najmniej 10 podskoków, 2 razy dziennie znacząco zwiększyły gęstość mineralna kości biodrowej. A czymże jest bieganie, jak nie podskokami wykonywanymi w przód?

 

Bieganie zapobiega nowotworom

Analiza 170 badań opublikowana w czasopiśmie ?Journal of Nutrition? wykazała, że regularne ćwiczenia są związane ze zmniejszonym ryzykiem niektórych nowotworów. Tymczasem, zgodnie z badaniami zamieszczonymi w ?International Journal of Cancer?, zaobserwowano znaczny spadek wskaźników umieralności na raka piersi wśród pacjentów, którzy regularnie biegali.

 

Bieganie wydłuża życie

Oprócz korzyści zdrowotnych dla ciała, bieganie wspiera także zdrowie psychiczne, odstresowuje i zwiększa pewność siebie, zatem musi przyczyniać się do wydłużenia długości życia. Jedno z badań długoterminowych wykonanych na Stanford University School of Medicine wykazało, że po 21 latach 85 procent biegaczy wciąż żyło, natomiast wśród osób, które nie biegały było to jedynie 66%.

Zatem nie mamy wyjścia, zaczynamy biegać!